sp owia da ć się , gd y t y l ko na da r z y się oka z ja z g odnie z w y ma ga nia mi z...
Serwis znalezionych hasełOdnośniki
- Smutek to uczucie, jak gdyby się tonęło, jak gdyby grzebano cię w ziemi.
- - Moim zdaniem - mówił Jan z namysłem - należy dokumentu strzec jak oka w głowie przez te kilka dni, które nas dzielą od wielkiej premiery...
- Choć na pierwszy rzut oka Terranova wydawała się zwarta i masywna, rozcinało ją prawie na dwoje rozciągnięte południkowo morze wewnętrzne, zwane...
- Kątem oka widziałem stojącego na rogu ulicy Mopsusa...
- Thrawn spojrzał na niego spod oka...
- Aviendha ubrała się, ale upłynęło sporo czasu, zanim usiadła, i jeszcze więcej, zanim Elayne zdołała ją przekonać, że nie powinny zawiązywać spisku...
- Mattinao powiódł towarzysza przez gaik, w którym pasożytne rośliny zwrotnikowe wiły się koło gałęzi drzew owocowych, ścieżką idącą wzdłuż...
- jak pozbyć się poczucia bezradności i bezbronności...
- Widzi, że już się obudziłem, więc kładzie mi na czole miękką i chłodną łapę...
- Dolores Cannon-Kosmiczni Ogrodnicysłuchaj mnie, zwróć na mnie uwagę...
- innemu, powinna odbywać się w duchu uczciwości i rycerstwa...
Smutek to uczucie, jak gdyby się tonęło, jak gdyby grzebano cię w ziemi.
Ni
e
spr z e c iwia s
ię te
m
u
pr z
e pis Kośc i
oła , z obo
wią
z ują c
y
do s
powia da
nia
się r a z w r o
ku,
gd
y
ż Kośc i
ół nie s
pr z
y
ja z włoc e , le c
z z a br a ni
a nie dba lst
wa pr z e z
dłu
ż sz e z wle ka n
ie .
P
r z e pis te n
nie uwa
lnia
su
m
ie nie o
d win
y
z po
wodu odw
le ka nia s
pow
ie dz i, a le
uwa lnia od
ka r
y
ko
śc ie
lne j pr z e z od
mówie
nie
pogr z e bu k
ośc ie lne
go t
e mu, kto z
ma r ł
pr z e d upł
y
w
e
m
te g
o c z
a su. Ale po
glą d te n
w
y
da je się z b
y
t
sur ow
y
,
g
d
y
ż
na ka z
y
pr a wa nie o
bowią z uj
ą
do na t
y
c h
mia stowe
go
w
y
k
ona nia
te go, c o
na
ka z ują , a le d
o
z r obie nia te g
o w w
y
z
n
a c z on
y
m c z a
sie i to
nie
dla te go, ż e
wówc z a s
m
o
ż e w
y
ko
na ć ów
na ka z w
y
go
dnie j, g
d
y
ż
np. je ślib
y
ktoś n
ie da ł
ja ł
m
uż n
y
z
te go, c o
mu z b
y
wa
4
2
kie d
y
kolwi
e k spot
ka bi
e da ka , z gr z e s
z
y
łb
y
ś
mi
e r te lnie — a
to pr z e c i
e
ż je st f
a łsz e
m
,
c hoć z gr z e sz
y
ł
b
y
, je ś
li
b
y
z a c hodz ił
a na glą c a
konie c z ność
( wspo
moż
e nia owe go
bie da ka ) . Ni
e
m
a wi
ę c
obowią z ku,
b
y
w
y
s
po
wia da ć się s
kor o t
y
l
ko
na da r z
y
się
oka z ja ,
ta k b
y
c z e ka
nie na le
ps
z ą oka z ję sta
nowiło
gr z
e c h ś
m
ie r te l
n
y
, a le o
bo
wią z e k te n
ma
m
ie
jsc e , gd
y
upł
y
w
c z a
su powod
uje konie
c z no
ść spowie d
z i. Ma
m
y
tu
do c z
y
nie ni
a
nie z pobła ż
liwośc ią
K
ośc ioła nie
w
y
ma ga
ją c
e go na t
y
c h
mia stow
e j s
powie dz i, a l
e z
c ha r a kte r e
m
poz
y
t
y
w
n
e go na ka z u,
pr z e d kt
ór
y
m
na we t i
te go nie
w
y
m
a
ga no.
Nie któr z
y
je
dna k t
wie r
dz ą , ż e ludz ie
świe c c
y
nie są obo
wią z a ni d
o s
powie dz i pr
z e d
okr e se
m
W
i
e lkie go
P
o
stu, któr
y
j
e st c z a se
m i
c h pokut
y
;
na to
m
ia
st z
a konnic
y
p
owinni
spowia da ć
się na t
y
c
h
mia st, gd
y
ż c a
łe ic h ż
y
c
i
e powinno
b
y
ć c z a se
m
pokut
y
. Al
e
poglą d te n
je st nie d
or z
e c z n
y
, gd
y
ż
z a konni
c
y
nie
m
a ją in
n
y
c h ob
owi
ą z ków, niż l
udz ie
świe c c
y
opr
óc z t
y
c h,
kt
ór e w
y
nika j
ą z e ślu
bó
w.
Roz wią z a nie
tr udno
śc i.
1. Hugo
mówi tu
o t
y
c
h, któr z
y
u
mie r a ją b
e z
sa kr a
m
e ntó
w. Z dr o
wie
nie w
y
ma g
a
konie c z nie n
a t
y
c h
m
i
a st
owe go we z
wa nia le k
a r
z a , c h
y
ba ż e
konie c z n
o
ść r a towa nia
ż
y
c i
a nie c ie r
pi z wło
ki.
3.
Z a tr z
y
ma nie
c udz e j r z
e
c z
y
wbr e w
woli wła
śc i
c ie la spr z e c i
wia się z a
k
a z owi
pr a wa ne ga t
y
w
ne go,
kt
ór e obowią z
uje z a ws
z e
i be z usta nn
ie . Na to
mia
st ina c z e j sp
r a wa
się
m
a z pr a
we
m
po
z
y
t
y
w
n
y
m, kt
ór e obo
wią z
uje z a wsz e , a
le nie be
z
usta nnie ; n
ie
obowią z uje
wię c do
na
t
y
c
h
m
ia sto
we go w
y
k
o
na nia te go, c
o na ka z
uje
.
Ar t y
k
u
ł 6
CZ
Y
M OŻ
L
I
W
A
J E ST
DY
SP E NSA Z
OB
O
W
I
Ą Z
KU SP
O
W
I A D
A NI A
SI Ę P R Z
E D
CZ
Ł
O
W
I
E KI E M ?
P
osta wie ni
e pr oble
mu.
W
y
d
a je się ,
ż e
m
oż n
a
z wolnić od
obowią
z ku
spowia da ni
a się
pr z e d c z łowi
e kie
m
,
gd
y
ż
:
1.
P
r z e łoż e ni
Kośc ioł
a
m
o
gą z wa l
nia ć z p
r z
y
k
a
z a ń pr a w
a poz
y
t
y
w
ne go, a do
ta kic h na le ż
y
na ka z s
p
owia da nia s
ię . A wi
ę c
m
o
ż liwa je s
t d
y
spe
nsa
od spowie
dz i.
2.
Cz łowie k
moż e udz
ie li
ć d
y
spe ns
y
od te go
, c o
sa
m
usta no
wił. Ot
óż w
y
d
a
je się ,
ż e to nie P
a
n Bóg
usta n
owił spow
ie dź , a le
c z ło
wie k, a
m
ia
nowic ie
Ap
ostoł Ja ku
b, gd
y
pisa ł: „
W
y
z
na wa jc ie
z a
te m sobie n
a wz a je
m gr
z e c h
y
"
( 5,1
6) . P
a pi
e ż z
a ś
m
a wła dz
ę
4
3
udz ie la nia d
y
s
pe ns
y
z t
e go, c o a po
stołowi
e ust
a nowili, np
. w spr a
wie
wie loż e ńst
wa , a
wię c ta kż e
moż e z d
y
s
p
e nsowa ć z o
bowią z k
u s
powia da nia
się .
A le z drugi
e j stro
ny
po
kuta , któr e j
skła dni
kie
m
j
e st spo
wie dź , je
st sa
kr a
m
e nte
m
ta k
sa
m
o konie
c z n
y
m j
a k c
hr z e st; skor
o wię c n
ikt
nie
m
oż e z d
y
s
pe ns
owa
ć z obowią z
ku
pr z
y
ję c ia c hr z
tu, nikt
te
ż nie
m
oż e z
wolnić z
o
bowią z ku s
powie dz
i.
Odpowie d
ź. Z usta
now
ie nia Kośc i