W tym samym okresie Amazon...
Serwis znalezionych hasełOdnośniki
- Smutek to uczucie, jak gdyby się tonęło, jak gdyby grzebano cię w ziemi.
- Istotne jest, iż te dokumenty obejmują okres wykraczający poza ramyczasowe działania obecnego Parlamentu, a tym samym poza okres sprawowania władzy przez...
- Komnata znajdowała się na samym szczycie najwyższej wieży fortecy Przeoczenie na południe od Pułapki Cienia, miasta położonego na południowym krańcu...
- Dokładnie w tym samym momencie pociąg silnie zarzucił i Harry rozpaczliwie jął wymachiwać rękoma, kiedy potworna ziejąca w dole czerń ruszyła mu na spotkanie...
- Przez cały dzień odpoczywał po ostatniej misji, zanim wezwano go już nie do małego gabinetu kapitana Dumery'ego, ale na spotkanie z samym generałem Gorem...
- Dorcas wpięła sobie we włosy stokrotkę; kiedy jednak szliśmy wzdłuż kamiennych ścian (ja owinięty szczelnie w mój płaszcz, a tym samym całkowicie...
- Lata 1981 -1985 to okres znacznego osabienia natenia ruchu, w szczeglnoci samochodw osobowych, bdcych wynikiem reglamentacji paliwa, ale dopiero w okresie...
- „Król - mówi Pismo - siedz¹c na stolicy s¹dów swoich, rozprasza wszytko z³e samym wejŸ- rzenim swoim”...
- kobieta może zachwycić i pobudzić mężczyznę samym swoim wnętrzem? Czuł cieka- wość, niepokój i lekkie onieśmielenie...
- W okresie, ktry upyn od wejcia w ycie ustawy zasadniczej, nastpio rozwinicie konstytucyjnej regulacji stanw nadzwyczajnych w drodze ustawodawstwa zwykego...
- aby jednak speniy one swoj profilaktyczn rol, powinny by podane dziecku jeszcze w okresie bezobjawowym, czyli na 2-3 tygodnie przed sezonem pylenia...
Smutek to uczucie, jak gdyby się tonęło, jak gdyby grzebano cię w ziemi.
com nabył dwa inne przedsiębiorstwa. Jedno z nich Accept.com, mieszczące się w Redwood City w stanie Kalifornia, zajmowało się tworzeniem oprogramowania ułatwiającego internetowe transakcje osoba-osoba i firma-klient. Ceną Accept.com były akcje Amazon.com wycenione w owym czasie na 101 milionów dolarów.
Drugą firmą była Alexa Internet Co., niewielkie, fascynujące przedsięwzięcie stworzone przez wysoko cenionego internetowego filozofa, Brewstera Kahle’a. X, której nazwa pochodziła od antycznej Egipskiej Biblioteki Alexandrii, była serwisem nawigacji sieciowej. Śledził on strony odwiedzane przez poszczególne osoby i był tak zaprogramowany, aby proponować internautom inne strony, które mogą być dla nich bardziej interesujące. Mimo że młoda Alexa miała mniej niż 500.000 dolarów dochodu rocznie i zerowe zyski, została nabyta za warte około 250 milionów dolarów akcje Amazon.com. Częścią tej wartości była jej obszerna baza danych o rozmiarze 13 terabitów (równoznaczne z 13 milionami książek), których całkowitą zawartość stanowi „matadata” (informacje o informacjach) dotyczące aktywności w Internecie milionów ludzi. Bazując na skarbnicy szczegółów, Amazon.com może rozeznać się w poszczególnych wzorach aktywności online. Celem jej jest sposób, w jaki należy przedstawić klientowi produkt lub usługę, we właściwym czasie, kiedy klient jest przygotowany do dokonania zakupu. Nabycie Alexa umocniła pogląd, że Amazon.com nie jest tylko przedsiębiorstwem handlowym, jest także przedsiębiorstwem informacyjnym.
Ta cecha stała się widoczna pod koniec 1999 roku, kiedy Amazon.com zaczął dokładniej prezentować, w jaki sposób Alexa pasuje do jego planu strategicznego. Wykorzystując technologie stworzone przez Alexa, Amazon.com wprowadził aplikację oprogramowania, która umożliwiła robiącym zakupy wyszukiwanie w Internecie najniższej ceny. Aplikacja o nazwie zBubbles przeszukuje olbrzymią bazę danych Alexa zawierającą informacje o produkcie i strony internetowe w poszukiwaniu najniższej ceny. Kiedy klient jest na strome handlowej, która zapewnia informację porównawczą, w prawym górnym rogu znajduje się szare „Z”, które zmienia kolor na żółty, a obok produktu pojawia się małe, żółte „Z”. Kliknięcie na ikonę „Z” mówi klientowi, gdzie można kupić dany produkt i dostarcza komentarze odnośnie produktu, napisane przez ludzi, którzy wcześniej go kupili. Użytkownik jest informowany, że produkt można znaleźć w Amazon.com i może zostać tam automatycznie zakupiony po wykonaniu kilku prostych kroków.
Wielu obserwatorów i zwolenników prywatności martwi się o informacje na temat masowych zachowań klientów, które Amazon.com gromadzi dzięki Alexa. W styczniu 2000 roku w San Francisco został wytoczony proces sądowy przez mężczyznę, który zarzucał, że Alexa potajemnie przechwyciła jego osobiste informacje i przekazała je Amazon.com bez jego zgody. Mniej więcej w tym samym czasie, Richard M. Smith, konsultant do spraw bezpieczeństwa w Internecie, wniósł sprawę przeciw Amazon.com do Federalnej Komisji do Spraw Handlowych, oskarżając Amazon.com o zbieranie większej ilości osobistych informacji o klientach niż w rzeczywistości firma się przyznaje. Obawę o zbiór tych wszystkich danych podziela Brewster Kahle, założyciel Alexa, który przyznał, że to „obudziło mnie w środku nocy, byłem przerażony. Boję się, ponieważ wiem za dużo.” To jest kwestia, z którą Bezos musi sobie poradzić, jeśli ma nadzieję być lojalny wobec swych klientów.
Jedną ze strategii, jakiej Bezos nauczył się od Microsoft było kupowanie tego, czego nie mógł stworzyć. Chciał nabyć Blue Mountain Arts, internetową firmę oferującą kartki okolicznościowe, ale jego oferta została odrzucona. Trudno było nie wziąć pod uwagę firmę Blue Mountain, której 12 milionów odwiedzających w marcu 1999 roku uczyniło ją 13 na liście najczęściej odwiedzanych stron internetowych (Amazon.com był piętnasty). W kwietniu, kiedy nie powiodły się próby nabycia Mountain, Amazon.com uruchomił Amazon.com Cards, bezpłatny serwis elektronicznych kartek okolicznościowych z 800 różnymi kartkami w 45 kategoriach. Kopiując pomysł Blue Mountain, Amazon.com wysyłał odbiorcy e-maila, który mógł następnie połączyć się ze stroną, na której znajdowała się kartka. Kartki z życzeniami także stały się w Internecie miejscem zawziętej konkurencji. Kilka miesięcy po tym, jak wprowadzono kartki okolicznościowe Amazon.com, firma American Greetings powiedziała, że zapłaci portalowi American Online w ciągu 5 lat: 100 milionów dolarów za dostarczanie kartek poprzez strony internetowe AOL.
W maju Amazon.com nabył 35 procent HomeGrocer.com, za które zapłacił 42,5 miliona dolarów w gotówce. Przez miesiąc transakcja ta była utrzymywana w tajemnicy, ponieważ firma HomeGrocer obawiała się, że podanie tego do publicznej wiadomości mogłoby spowodować tak wielki ruch na stronie, że mógłby ją unieruchomić. Stało się to z drugstore.com, który musiał zamknąć swą stronę na trzy dni, ponieważ nie mogła sobie poradzić z nawałem odwiedzających. Do inwestorów HomeGrocer.com zaliczali się między innymi Tom Alberg, Jim Barksdale, były dyrektor naczelny Netscape’a.
Od lipca 1999 roku użytkownicy, którzy logowali się na stronie powitalnej Amazon.com nie znajdowali już internetowej księgarni, ale raczej internetową firmę, której działalność obejmował takie obszary, jak książki, muzykę, kasety video, elektroniczne karty z życzeniami, rzeczy wystawiane na aukcję i najnowsze dodatki: zabawki i elektronikę użytkową (w tym kamery, cyfrowe odtwarzacze dźwiękowe i telewizory).